ראשי » בלוג » טיפים ואסטרטגיות לפגישה עסקית מוצלחת

טיפים ואסטרטגיות לפגישה עסקית מוצלחת

בין מדובר בפגישה לגיוס לקוחות חדשים, ריאיון עבודה או מפגש עם שותף פוטנציאלי – התוצאות של פגישה עסקית הן קריטיות וחשובות לשגשוג העסק שלנו. אם הפגישות העסקיות הן חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלכם, הינה כמה טיפים ודגשים מנצחים שיעזרו לכם להוציא מכל פגישה את המקסימום.

ביצוע מחקר מקדים

ידע הוא כוח וככל שתגיעו לישיבות עסקיות יותר מוכנים, כך הסיכוי לתוצאה חיובית תעלה. המחקר המקדים יכלול איסוף ידע על האדם או על האנשים שאנחנו הולכים לפגוש, הגדרה של הציפיות המשוערות מאותו אדם שאנו הולכים לפגוש, אם מדובר על חברה מוכרת כדאי מעבר על קטעים מהעיתונות ולחפש מידע במדיה וכן הלאה. את הדבר המחקר מומלץ לעשות לפני כל פגישת עבודה גדולה שאתם עומדים לפניה, והוא גם משהו שיתרום למוניטין שלכם ויראה שאתם רציניים ומחויבים.

הגדרת מטרות

איך יודעים שפגישה עסקית היא פגישה מוצלחת? רק אם מגדירים מראש בדיוק מהי הצלחה. הציבו לכל פגישה עסקית שלכם מטרות נדרשות והגדירו מהי הצלחה מלאה, מהי הצלחה חלקית ומהו כישלון בפגישה. נסו להציב מטרות מאתגרות מצד אחד, אך ריאליות מצד שני וכאלו שתוכלו לעמוד בהן. אפשר בהחלט לגזור גם תת מטרות קטנות יותר וככל שהדברים יהיו ברורים מראש, כך יהיה לכם קל יותר לכוון את הפגישה לאן שאתם רוצים.

שפת גוף

זכרו תמיד שהשפה הבלתי מילולית שלכם, דהיינו שפת הגוף, היא חשובה לא פחות מהמילים שאתם אומרים. כשאתם משדרים רוגע, ביטחון, נונשלנטיות, מחייכים ומראים שאתם פתוחים לצד שני, תוכלו לגייס כל אדם לכל מטרה שהיא שיש לכם. מנגד, אם אתם סגורים והגוף שלכם משדר חשש, לא ממש משנה מה תגידו, יהיה לכם קשה מאוד להיות משכנעים. אפשר בהחלט להתאמן על זה, אבל צריך לזכור שאם עמוק בפנים אתם מרגישים נינוחים ובטוחים זה בדרך כלל יצא באופן טבעי החוצה.

הקפדה על נראות

אין מה לעשות – אנשים מתייחסים לאיך שאנחנו נראים, גם אם אנחנו בעצמינו לא ממש מייחסים לכך חשיבות. מראה מרושל משדר חוסר רצינות ואומר משהו על האדם ועל האופי שלו. לעומת זאת מראה מסודר ומוקפד משדר רצינות ואכפתיות (מי שאכפת לו מעצמו ומאיך שהוא נראה, כנראה שגם אכפת לו מאוד מאיך נראה העסק שלו). זה ממש לא אומר שחייבים להגיע לכל פגישה עסקית בלבוש מחויט, אבל כן צריך להגיע בבגדים מתאימים ובטח שלא במראה מרושל ומוזנח.

מתן יחס אישי

בין אם אתם נפגשים עם אדם אחד, שניים או עשרה – כל אחד שנמצא בפגישה חייב להרגיש שאתם מתייחסים אליו באופן אישי. הקפידו להסתכל בעיניים לכל הנוכחים, לנסות להזכיר את השמות של כל אחד ולתת לכל אדם בחדר תחושה שהוא הנמען המרכזי של הפגישה הזאת.

שידור מקצועיות

בסופו של דבר התחושה של כל מי שנמצא בפגישה צריכה להיות של מקצועיות חסרת פשרות, וזה ממש לא משנה אם אתם עסק קטן ומתחיל עם ארבעה עובדים או עסק ותיק עם מאות עובדים. מה שאתם משדרים הוא חלק מרכזי מתורה שלמה העוסקת בשאלה איך להצליח בעסקים וזה משהו שאתם צריכים לחשוב עליו ולחתור אליו מהיום הראשון שלכם.

בחירת מיקום

נניח שהתכוננתם מראש, הגדרתם מטרות, דאגתם להתייחס לכל אחד מהנוכחים ואפילו עבדתם על שפת הגוף שלכם – אם הפגישה לא נעשית במקום המתאים, זה כאילו שלא עשיתם כלום. המסדרון במקום העבודה שלכם הוא ממש לא אופציה טובה וכך גם מסעדה רועשת ומלאה באנשים ובהסחות דעת. אם אין לכם מקום ייעודי לפגישות, תוכלו למצוא בקלות חדרי ישיבות להשכרה שבהם תוכלו לארגן פגישות עבודה מקצועיות בלי פשרות, וזוהי בהחלט השקעה קטנה שיכולה להניב תשואה לא רעה בכלל.

שליחת סיכום פגישה

הפגישה הסתיימה? ערכו את הפרוטוקול שלה ושלחו את הסיכום לכל הנוכחים. זה יעזור לחדד ולהזכיר את הרעיונות שהועלו בפגישה וישדר לכל מי שהיה בה רצינות וסדר מצדכם ובקיצור מקצועיות.

לסיכום

אלו הם הטיפים המנצחים לפגישת עסקים, ובפעם הבאה שאתם קובעים פגישה עסקית שווה בהחלט להביא אותם בחשבון. עדיין אין לכם איפה לערוך פגישות עסקיות מוצלחות? כאן תוכלו למצוא משרדים להשכרה בראשון לציון שמתאימים לכל חברה במרכז בחלל עבודה מודרני ומתקדם, שכולל בין היתר חדרי פגישות גדולים ומאובזרים. רוצים לדעת עוד? הרגישו חופשי ליצור קשר עם הנציגים שלנו.

תפריט
דילוג לתוכן