ראשי » בלוג » עיצוב חללי עבודה: כל הטיפים המקצועיים לעיצוב חלל עבודה מושלם

עיצוב חללי עבודה: כל הטיפים המקצועיים לעיצוב חלל עבודה מושלם

אם גם שואפים לספק לעובדים שלכם את חלל העבודה המושלם, כדאי שתדעו איך לתכנן ולעצב אותו כראוי בשבילם. איך עושים את זה? קודם כל חשוב לתכנן את החלל ולאחר מכן לעקוב אחר כמה דגשים פשוטים שיבטיחו תוצאה טובה שהיא גם נעימה לעין וגם תשמש את העובדים כך שיוכלו לעבוד בנוחות. בואו נדבר על היתרונות ועל החסרונות של אופן ספייס, על מיתוג, על שטחי עבודה קטנים מול שטחי עבודה גדולים ועל עוד נושאים חשובים לקראת עיצוב חלל העבודה שלכם.

מאיפה מתחילים?

אנחנו בטוחים שאתם כבר להוטים לבצע שינויים ולעצב את חלל העבודה לעובדים שלכם, אבל שנייה לפני שאתם מתחילים, שווה להקדיש כמה שעות לתכנון ולמחשבה. בראש ובראשונה מומלץ להגדיר תקציב ברור כדי שתדעו בדיוק איך לערך. רק מכאן תוכלו להבין בדיוק מהם גבולות העיצוב שלכם ולא תתפזרו מעבר למה שאתם מסוגלים. חשוב לתכנן במדויק לפי הצרכים של העובדים, להביא בחשבון מקומות ישיבה, שולחנות עבודה, חיבורים לחשמל ועוד. ברגע שתהיה לכם תוכנית ברורה לעיצוב יהיה לכם הרבה יותר ברור איך לגשת למשימה. מנגד, אם תתחילו לעצב בלי לתכנן אתם עשויים למצוא את עצמכם תקועים, ולכן כדאי להימנע מכך מראש.

חלל עבודה קטן VS חלל עבודה גדול – מה הם ההבדלים העיקריים בעיצוב?

חללי עבודה קטנים יצריכו מאיתנו יותר מחשבה ודמיון בתהליך העיצוב, בייחוד אם אנחנו מתכננים לאכלס כמות גדולה יחסית של עובדים. דרושה יצירתיות רבה כדי לעצב חללים קטנים בנוחות, אבל הנקודה היא שזה בהחלט אפשרי. חללים גדולים מנגד יאפשרו לנו יותר משחק ואפשרויות שונות, אבל עשויים להיות אתגרים בפני עצמם כשצריך לוודא שאין שטחים מתים מיותרים. כמובן שלעצב חלל גדול זה יקר יותר וצריך להביא זאת בחשבון. אפשר לחסוך ולחלק את מקום העבודה למספר חללים קטנים, כאשר במקרה הצורך אפשר לשריין חדרי ישיבות להשכרה לצורך מפגשים של קבוצות גדולות שלא יתאימו בחלל הקטן.

אופן ספייס – כל היתרונות והחסרונות של חללי עבודה משותפים

אם אתם בכלל מתלבטים אם לעבוד בחלל עבודה משותף בעצמכם או לעצב חלל כזה בשביל העובדים שלכם, בואו נדבר קצת על היתרונות ועל החסרונות של האופציה הזאת.

יתרונות

· ניצול מושכל של שטח חלל עבודה: חלל עבודה משותף מאפשר לנו לנצל את שטח העבודה העומד לרשותנו בצורה הרבה יותר חכמה ויעילה.

· מעצים את יחסי החברות בין העובדים: יתרון משמעותי של חללי העבודה המשותפים הוא הגיבוש בין העובדים. בלי מחיצות העובדים יכולים להתחבר ולהרגיש הרבה יותר קרובים אחד לשני, מה שגם משפר בדרך כלל את התפוקה בעבודה.

· חיסכון בהוצאות חשמל: פחות אור ופחות מזגנים = חשבון חשמל נמוך יותר. במציאות שבה תעריף החשמל עולה כמעט כל חודש, החיסכון הזה הוא בהחלט לא משהו שהולך ברגל.

· העובדים מרגישים חלק מקהילה: בחללי עבודה משותפים נוצרת תחושה של קהילה וקבוצה משותפת. הדבר הזה יכול לשדרג משמעותית את המורל בקרב העובדים.

· מייצר אווירה צעירה וכיפית: עבודה בחללים משותפים היא כיף אחד גדול ואי אפשר להכחיש את זה. העובדים מגיעים בכל בוקר למשרד בכיף ובחדווה וזה משפיע על כל הפעילות של העסק.

חסרונות

· גורם לחוסר ריכוז שנוצר כתוצאה מהשפעה סביבתית: אין מה לעשות, לישיבה המשותפת ביחד יש גם חיסרון משמעותי וזה חוסר היכולת להתרכז, ולפעמים זה חשוב. נכון, אפשר לשים אוזניות ולנסות להתנתק, אבל זה לא אותו דבר כמו לעבוד במשרד קטן ושקט.

· אובדן פרטיות: בחללים משותפים אין ממש אפשרות לפרטיות וכל עובד יודע מה קורה עם כל עובד אחר. יש עובדים שלא מסתדרים עם זה וזה נעשה בעייתי כשצריך לשמור על מידע עסקי חסוי.

· הטמפרטורה של המזגן לא מתאימה לכולם: מריבות על הטמפרטורה של המזגן הן נפוצות בעיקר בחללי עבודה משותפים והרבה פעמים קשה להגיע להסכמה.

מיתוג כעיצוב

עיצוב חלל העבודה הוא הזדמנות מצוינת לשווק את העסק ולהביא לידי ביטוי את המיתוג שלו. נסו לשלב בעיצוב שלכם את הצבעים של המותג בצבעי הקירות, את הלוגו של החברה בווריאציות שונות, את שורת המיצוב של העסק וגם את המסרים שאתם רוצים להעביר לעובדים שלכם ולשאר העולם. נכון, זה לא משהו שחייבים לעשות, אבל אין ממש סיבה שלא לנצל את ההזדמנות המצוינת הזאת למצב את עצמכם על הדרך.

האלמנטים שחייבים להביא בחשבון

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים בתהליך העיצוב, הינה כמה דגשים חשובים שכדאי להביא בחשבון:

בידוד רעשים ואקוסטיקה

חשוב מאוד לוודא שהחלל מבודד לרעשים, בייחוד אם אתם נמצאים בקרבת משרדים וחללי עבודה אחרים. כמו כן חשוב מאוד לוודא כי לחלל לא נכנסים רעשים מבחוץ שיכולים להפריע לעובדים להתרכז. אםשר לבודד רעשים בדרכים שונות, חלקן זולות וחלקן יקרות יותר, אבל בכל מקרה חשוב שלא לוותר על זה כי בהחלט עשוי להשפיע על האווירה בעבודה.

שילוב פתרונות אחסון מודולריים

נסו לנצל את החלל באמצעות הוספת פתרונות אחסון מודולריים. אחד האתגרים הגדולים בחללים המשותפים הוא האחסון, אבל אפשר לפתור את זה יחסית בקלות אם רק מכירים פתרונות אחסון חכמים ומשכילים ליישם אותם בחלל המשותף. זכרו כי עם הזמן מצטברים חפצים שמצריכים אחסון (מסמכים, ציוד של העובדים וכן הלאה), לכן אל תקלו בזה ראש ודאגו לזה מבעוד מועד.

חדרי ישיבות ומשרדים פרטיים לישיבות

עבודה משותפת היא דבר נפלא, אבל לפעמים צריך קצת שקט של ישיבות פרטיות ומצומצמות. מומלץ לדאוג לחדרים כאלו, ואם אין את האפשרות הזאת, אפשר למצוא בקלות חדרי ישיבות להשכרה לפי שעה באזור המרכז.

פינות פנאי

פינות הפנאי הן חלק בלתי נפרד מהאווירה של חללי העבודה המשותפים וכדאי מאוד שניצור כמה פינות נחמדות כאלו. אפשר לעצב למשל פינת גיימינג ומשחקים שיהיה בה קונסולות משחק, כדורגל שולחן, פינג פונג וכו׳. אפשר ליצור אזורי ישיבה נעימים חיצוניים ואפילו סתם פינות נעימות שיש בהן ספות וכורסאות ברחבי חלל העבודה.

מטבחון מאובזר

גם מטבחון הוא כבר סטנדרט של ממש בחללי עבודה משותפים. דאגו למטבחון נוח ומאובזר לרווחת העובדים. חשוב שיהיה בו מיקורגל, כלי אוכל, כיור נוח לשטיפה, מקרר גדול, ארונות לאחסון ועוד. ואם אתם רוצים ממש לפנק אפשר להוסיף מוכנת קפה שווה, ברז סודה וברז בירה – הם יהיו שדרוג של ממש.

לסיכום

בשורה התחתונה, היתרונות של חללי עבודה משותפים עולים בהרבה על החסרונות שלהם, בייחוד אם נדע לעצב אותם כמו שצריך, וכאן תוכלו לחזור בכל שלב לנקודות החשובות שיאפשרו לכם לעשות זאת. מחפשים חלל עבודה מאובזר ונוחים או חדרי ישיבות להשכרה באזור המרכז? היכנסו עכשיו לעמוד הבית של Dogether ותוכלו למצוא עוד הרבה מאוד מידע חשוב ורלוונטי בנושא. עדיין לא מצאתם את כל המידע שאתם מחפשים? אל תהססו ליצור איתנו קשר טלפוני!

תפריט
דילוג לתוכן