ראשי » בלוג » ריאיון עבודה: כך תגיעו מוכנים לריאיון עבודה

ריאיון עבודה: כך תגיעו מוכנים לריאיון עבודה

שלחתם קורות חיים, התקשרו אליכם וקבעתם ריאיון עבודה – ומה עכשיו? ייתכן שאתם קצת לחוצים, ובצדק. מדובר בהזדמנות שלכם להוכיח מדוע דווקא אתם מתאימים למשרה הזאת, וכמובן שזה הזמן גם להבין האם בכלל היא לא עומדת בציפיות שלכם. אז זה לא משנה מהי המשרה בדיוק והאם הריאיון שלכם הולך להתקיים בזום (וזאת בשל שינויים במתחמי עבודה בעקבות מגפת הקורונה למשל) או באופן פרונטלי, יש כמה כללי אצבע, הכנות וטיפים שיוכלו להכין אתכם למעמד.

על מה חשוב להקפיד בעת הגעה לריאיון עבודה?

אז לפני שאתם בכלל מתחילים לדבר עם המראיין או המראיינים שלכם, יש כמה דברים חשובים שתצטרכו לשים לב אליהם כשאתם מגיעים לריאיון עבודה.

התלבשו בהתאם

נתחיל באחד הפרמטרים החשובים ביותר ברושם ראשוני – ההופעה החיצונית. זה כולל בעיקר לבוש הולם, ואם המשרה שאתם מעוניינים בה דורשת ייצוגיות כמו עריכת דין או שירות לקוחות פרונטלי, כדאי להגיע בבגדים ייצוגיים ובהופעה מוקפדת במיוחד (כמו שהייתם מתלבשים לפגישת עבודה בתחום למשל). חוץ מזה, חשוב להקפיד על מראה השיער, הציפורניים, רמת הניקיון הכללית, גילוח ואיפור, וזאת משום שהם לא פחות חשובים מהביגוד עצמו.

בצעו מחקר

לפני שאתם מגיעים לריאיון, ואפילו לפני הריאיון הטלפוני שלעיתים קודם לריאיון הפרונטלי, חשוב מאוד שתבצעו מחקר קטן בנוגע לארגון ולמשרה שאתם מועמדים אליה. זה יעזור לכם להבין מה הסגנון, מהן ציפיות התפקיד פחות או יותר, וכמובן זה יכול לשדר רצינות כאשר תביעו בקיאות בתחום של החברה, הארגון או המשרה.

הגיעו בזמן

אם אתם רוצים ליצור רושם חיובי על המעסיק, אתם חייבים להגיע בזמן לריאיון. עשו הכול כדי לא לאחר, ואם בכל מקרה יוצא מצב שאתם מאחרים, השתדלו להודיע מספיק זמן לפני שיהיה לכם עיכוב. הגעה בזמן, ואפילו כמה דקות לפני מועד הריאיון, משדרת כמובן אחריות ורצינות – תכונות שהייתם רוצים לשקף למראיין שלכם.

תישנו טוב

למרות שרבים מאיתנו נוטים להתרגש לפני ריאיון עבודה ולא להירדם בלילה שלפני, חשוב להשתדל לישון טוב כדי להגיע אנרגטיים ובתחושה טובה וערנית לריאיון. שינה טובה ומספקת תסייע לכם להישאר מרוכזים ומפוקסים ותחדד את החשיבה שלכם, ופשוט תעזור לכם להגיע רעננים וחיוניים לפגישה.

ראיון עבודה

לאילו שאלות עלינו לצפות בעת הגעה לריאיון עבודה?

אחד הדברים החשובים לפני הגעה לריאיון הוא הכנה מראש בנוגע לתשובות לשאלות שאולי תישאלו. השאלות משתנות כמובן ממשרה למשרה, ובמקרה כזה כדאי להבין מאנשים מעובדים בתחום מה נהוג לשאול כדי להתכונן טוב יותר. בכל מקרה, יש כמה שאלות שנהוג לשאול בראיונות עבודה, והינה כמה מהן:

"ספר לי על עצמך"

לרוב השאלה או הבקשה שפותחת כל ריאיון עבודה. מטרתה היא באמת להציג את עצמך, כדי שהמראיין שעומד מולך יבין עם מי הוא מדבר. כדאי להיות ענייניים וממוקדים במענה לשאלה הזאת, חשוב להציג את עצמכם בהתאם למשרה ולהיות רלוונטיים. ולכן, כדאי לכם לבנות את התשובה הזאת לפני שאתם מגיעים, כדי שבזמן אמת תענו עליה בביטחון ובבהירות.

המענה על השאלה כולל הצגה עצמית מתומצתת, כגון שם, גיל, מקום מגורים. לאחר מכן, עברו לספר על הניסיון המקצועי הרלוונטי עבור המשרה, כמו גם מיומנויות ויכולות שאתם חושבים שירשימו את המראיין.

"למה דווקא התפקיד הזה?"

עוד שאלה נפוצה למדי. זה הזמן להסביר למראיין למה אתם מעוניינים להגיע לארגון, מה אתם יכולים לתרום למשרה ולמה היא מתאימה לכם. זה הזמן גם לציין כמה תכונות אישיות ומיומנויות שיכולות להיות רלוונטיות כשזה נוגע בתפקיד שאליו אתם מתמיינים.

"שמעת עלינו?"

השאלה הזאת בהחלט מחזירה אותנו להכנה המקדימה לריאיון העבודה. כפי שכבר ציינו, איסוף מידע על הארגון שאתם מעוניינים להיכנס אליו וכן גם מידע בסיסי על המשרה, יכול ליצור רושם טוב אצל המראיין שעשיתם את שיעורי הבית ואתם די רציניים. כאן חיפוש קליל בגוגל יכול להניב לכם תוצאות, וכמובן שאפשר לשאול אנשים שמכירים.

"מהן השאיפות שלך בקריירה?"

לשאלה הזאת יכולות להיות כמה גרסאות, כמו איפה אתם רואים את עצמכם בשנים הבאות מבחינת קריירה וכד'. התשובה לשאלה הזאת צריכה להתייחס כמובן לפן המקצועי, גם אם זה לא היה ברור בשאלה. אתם יכולים להביע מוטיבציה לעבוד בחברה, ולספר שתשמחו להצליח בה ולהתקדם בה מקצועית, וכמובן לספר שאיפה כללית יותר, אם יש.

ומה בנוגע לשאלה על תכונה שלילית שלך?

לצד השאלות שהצגנו לכם כאן, יש עוד שאלה שהיה די נפוצה וגם די טריקית. כאשר המראיין מבקש שתספרו לו על תכונה שלילית שלכם, כדאי שלא תספרו לו תכונה שלילית שלכם שבאמת יכולה לפגוע בסיכויים שלכם להתקבל לעבודה (למשל חוסר אחריות או קושי בעמידה בלו"ז). אתם צריכים למעשה לחפש תכונה שלילית שיש בה נופך חיובי, וגם לציין מה אתם עושים כדי להתמודד איתה ולהשתפר בנושא. חשוב לציין נקודות חולשה או תכונות שליליות אשר לא קשורות לתפקוד שלכם בעבודה, או לפחות כאלה שכאמור יכולות להעיד משהו חיובי עליכם.

הטיפים שלנו לריאיון עבודה מנצח

אז אחרי שהבנתם פחות או יותר על הכנה מקדימה לריאיון, הכוללת גם הבנה של השאלות שאתם עשויים להישאל, כולל הכנה לתשובות אפשריות שתענו עליהן – הינה כמה טיפים נוספים שיוכלו לעזור לכם לצלוח את הריאיון:

  • שפת גוף – בריאיון חשוב להקפיד על שפת הגוף שלנו, הכוללת את מחוות ותנועות הגוף שלנו אך גם את היציבה וצורת הישיבה, וזאת משום שיש לה תפקיד חשוב ביצירת הרושם. חשוב לשבת בזקיפות טבעית ובאופן מכבד (בלי רגליים על הכיסא למשל), היישירו מבט, והימנעו מתזזיתיות יתר. פשוט השתדלות לשבת ולנוע בטבעיות ובשלווה.
  • הקשבה – הקשיבו למראיין, אל תיכנסו בדבריו ואל תקטעו אותו, אלא תיתנו לו לסיים את המשפט ואת מה שהוא רוצה לומר. מעבר לכך שזה לא מנומס, זה כמובן יכול להשאיר רושם שלילי. היו ערניים לדבריו לאורך הריאיון, והראו שאתם מקשיבים לו באמת.
  • תחייכו – לבסוף, חשוב שתשדרו אנרגיה טובה וחיוביות, תחייכו ותהיו חביבים פשוט. זה משהו שיכול להותיר רושם טוב על המראיין – מי לא אוהב אנשים חיוביים ונעימים?

לסיכום

בדרך לקבל המשרה הנחשקת תצטרכו לעבור לעיתים כמה וכמה שלבים – כאשר העיקרי מביניהם, לרוב, הוא ריאיון העבודה. אנו מקווים שהטיפים והדגשים שהצגנו לכם פה יסייעו לכם לצלוח את הריאיון. בהצלחה רבה!

תפריט
דילוג לתוכן