ראשי » בלוג » איך להציג את עצמי בראיון עבודה ולהישאר בחיים

איך להציג את עצמי בראיון עבודה ולהישאר בחיים

ריאיון עבודה הוא סיטואציה לא נוחה עבור רבים, והוא יוצר אצל מועמדים רבים לעבודה מחשבות רבות וחוסר מנוחה. אירוע שכזה מלווה בלא מעט חששות ותהיות, ואם רוצים להצליח בו חשוב להקפיד על שילוב נכון בין מקצועיות לאותנטיות, שתי תכונות חשובות ההכרחיות בדיוק למעמד שכזה. אם אתם עומדים לעבור ריאיון עבודה בקרוב ורוצים לדעת איך עוברים אותו בשלום, כדאי שתקראו את מה שמופיע כאן לפניכם.

"אין שני לרושם ראשוני" – מדוע חשוב להציג את עצמכם בצורה טובה?

"אין שני לרושם ראשוני" הוא אחד המשפטים החשובים שיש לזכור לפני כל פגישה עם אנשים חדשים, בייחוד כאלו שאתם מנסים להרשים. המשפט הזה מכיל בתוכו את החשיבות שבהצגה עצמית בצורה נכונה, ובפרט בהקשר של ריאיון עבודה. הרגעים הראשונים של מפגש כזה עם מעסיק פוטנציאלי יכולים להשפיע באופן מהותי על ההחלטה שלו אם כדאי לו לצרף אתכם לצוות שלו או לא, ואפילו לקבוע איך תיראה ההתקדמות באותו מקום עבודה. המראה שלכם, ההתנהגות שאתם מציגים וכישורי התקשורת שלכם הם הזדמנות עבור המראיין להכיר את הדמות המקצועית שלכם ואיך אתם תראו, תתנהגו ותתנהלו בפועל במקום העבודה. מעסיקים משתמשים ברושם הראשוני הזה במסגרת ריאיון העבודה כדי לאמוד עד כמה יוכלו המתמודדים להשתלב היטב בתרבות הארגון שלהם ואם הם בעלי התכונות שהם מחפשים במועמד המתאים.

איך להציג את עצמכם בריאיון עבודה?

האופן שבו אתם מציגים את עצמכם בריאיון העבודה יכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון. כשאתם מתמודדים עם שאלות לריאיון עבודה, כוונו לתשובות המרמזות על ביטחון עצמי, אך לא מופרז מדי. נסחו את החוויות השונות שלכם וההישגים שלכם בצורה ברורה, תוך הדגשת האופן שבו הם מתאימים לתפקיד הספציפי שאתם מתראיינים אליו. הציגו את כישורי פתרון הבעיות שלכם על ידי מתן דוגמאות אמיתיות מעבודתכם בעבר. הפגינו עניין אמיתי בחברה שאליה אתם מעוניינים להתקבל על ידי בדיקת רקע של ההישגים האחרונים שלה, החזון שלה והתרבות הארגונית שהיא מציגה. שמרו על קשר עין במידה הנכונה ועל שפת גוף טובה כדי לשדר ביטחון ומקצועיות. הקפידו להקשיב לאורך כל הריאיון, להגיב בתשומת לב לשאלות ולהציג את היכולת שלכם להסתגל למקום החדש ולתרום באופן חיובי לצוות. הקפדה על אותנטיות תעזור לכם להשאיר רושם חיובי על המעסיק הפוטנציאלי שלכם ואולי גם לזכות במשרה עצמה.

נקודות חשובות שצריך לזכור

בדיוק כשם שאתם משקיעים זמן ומחשבה בנושאים חשובים הקשורים לעבודה עצמה, כדאי שתשקיעו זמן בעניין ריאיון העבודה. הינה כמה נקודות שכדאי להביא בחשבון:

  • תהיו ישירים – בהירות ותמציתיות הן המפתח. כשאתם ישירים ומתמקדים בעיקר אתם מכבדים את זמנו של המראיין ומפגינים בגרות ורצינות
  • אמרו רק דברים רלוונטיים – כל מילה בריאיון עבודה צריכה לתרום לסיבה שלשמה התכנסתם. היצמדו לדיון עצמו וענו על השאלות שנשאלתם בהקשר של התפקיד שאתם מעוניינים בו
  • תהיו יצירתיים, אבל לא יותר מדי – יצירתיות בהחלט יכולה לייחד אתכם, אבל כדאי להשתמש בה במתינות. שלבו יצירתיות בתגובות שלכם כאשר היא מתאימה, למשל בזמן שיחה בנושא פתרון בעיות או גישות חדשניות. עם זאת, חשוב לוודא שהתוכן שאתם תורמים לשיחה רלוונטי לתפקיד
  • בצעו הכנה מקדימה – הכנה היא אבן היסוד של ריאיון מוצלח. ערכו בדיקה מקיפה של החברה, קראו לעומק את דרישות התפקיד ונסו לצפות מראש אילו שאלות ישאלו אתכם כדי להכין תשובות טובות. ההכנה המקדימה יכולה להיות קשורה גם למקום שבו הריאיון ייערך, למשל מציאת דרכי הגעה אופטימליות למקום, למשל קומפלקס של משרדים וחדרי ישיבות להשכרה שיש בהם חללים רבים וכמה בניינים העלולים ליצור בלבול במהלך חיפוש המשרד הנכון להגיע אליו

ממה חשוב להימנע כשמציגים את עצמכם?

אם אתם רוצים לדעת איך למצוא עבודה, הינה שני עניינים שכדאי לכם להימנע מהם:

  • לדבר יותר מדי – על אף שהתלהבות היא תחושה חיונית, איזון הוא חשוב הרבה יותר מכך. הקפידו שלא לדבר על יותר מדי דברים שאינם רלוונטיים או לענות תשובות ארוכות. תשובות תמציתיות וממוקדות נוטות יותר מכל דבר אחר ללכוד את תשומת הלב של המראיין
  • לזוז באי נוחות – שפת הגוף היא אמצעי בולט שהמראיין קולט בקלות ויוצר לפיו את הרושם הראשוני שלו מכם. כדי לשדר ביטחון, הימנעו מלזוז יותר מדי בכיסא. שמרו על קשר עין ישיר במידה הנכונה והשתמשו בשפת הגוף שלכם באופן מבוקר כדי לשדר את המסרים הנכונים

לסיכום

ריאיון עבודה יכול להיות סיטואציה לא נוחה, אבל אפשר לעבור אותו בשלום ואפילו להצליח בו אם מקפידים על כמה כללים חשובים, כמו התמקדות בנושא ושידור נינוחות וביטחון עצמי.

תפריט
דילוג לתוכן