ראשי » בלוג » עמידה ביעדים: 5 טיפים שיעזרו לכם לעמוד ביעדים שהצבתם לעסק שלכם

עמידה ביעדים: 5 טיפים שיעזרו לכם לעמוד ביעדים שהצבתם לעסק שלכם

קביעת יעדים ועמידה בהם היא אחת הדרכים להפוך את העסק, הארגון או החברה למוצלחים, ובהתאם לכם – למכניסים ולרווחיים יותר. למעשה, אנו מדברים כאן על יעדים בכל ההיבטים ובכל הבחינות מקצועיות ועסקיות אשר יכולים לתרום הן לארגון עצמו והן לעובדים שבו. אז איך עושים את זה? הינה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם לעמוד ביעדים

עמידה ביעדים: איך עושים את זה?

כמעט כל עסק, חברה או ארגון מגדירים לעצמם יעדים ומטרות מדי תקופה – וזאת כדי להניע תהליכים באופן יעיל יותר ולראות תפוקה גבוהה יותר, שבסופו של דבר מיתרגמת להכנסות גבוהות יותר ולהצלחת העסק. כמו כן, הצבת יעדים בארגון יכולה להעלות את רמת המוטיבציה של הצוות, מה שיביא לידי צמיחתו ולהתחדשותו. חלק מהעסקים בוחרים להעניק תמריצים לעובדים אשר יינתנו להם כאשר המטרות יושגו, מה שגם כן יכול להביא לידי העלאת המוטיבציה שלהם ולשיפור היעילות והאפקטיביות שלהם.

טיפים לעמידה ביעדים

הגדרת יעד ריאלי

כשאתם מנסים להבין כיצד לתכנן את היעדים לעסק שלכם לקראת התקופה הקרובה, חשוב שתדאגו שיהיו אלה יעדים ריאליים. זה הזמן להסתכל אחורה ולהסיק מסקנות בנוגע ליעדים קודמים – לאילו מהם כן הצלחתם להגיע ולאילו לא? הסתכלות על דו"חות קודמים תיתן לכם אפשרות להעריך באילו יעדים תוכלו לעמוד כעת – ולאילו תצטרכו קצת יותר זמן, ואולי עדיף לשמור אותם לפרק זמן ארוך יותר.

ניהול ובקרה שוטפים

בחברות רבות בוחרים ללכת על יעדים שנתיים, כך שהם למעשה קובעים אותם אחת לשנה. אפשר לנסות ליישם דרך ובה אתם מחלקים למעשה את היעדים שלכם לתקופות זמן קצרות יותר – למשל יעדים רבעונים, חודשיים או אפילו שבועיים. כך למעשה ניתן להציב יעדים באופן אופטימלי יותר משום שאתם מקבלים בקרה שוטפת ויכולים להתמודד באופן נקודתי עם בלת"מים בעסק.

פרזנטציה עסקית

שיתוף הצוות

שקיפות ושיתוף הצוות הם בין העקרונות החשובים ביותר בכל מקום עבודה – ובמיוחד כשמדובר במקומות עבודה גדולים יותר ומסועפים יותר, שבהם העובדים יכולים להרגיש כמו בורג קטן נוסף במערכת. שיתוף צוות העובדים ביעדים, בין שמדובר ביעדים שנתיים ובין שמדובר ביעדים הנקבעים לעיתים קרובות יותר, בתוך הסבר על הרציונל מאחורי כל יעד – יכול לסייע לנו לרתום אותם למאמץ העסקי, ולסייע להם לשפר יעילות ואפקטיביות בעבודה – מה שיכול להוביל לעמידה בהם.

קריאת המצב בשטח

כשזה מגיע ליעדים העבודה לא מסתיימת עם קביעתם. חשוב להישאר עם האצבע על הדופק לאורך העבודה והתהליך, להעריך מה המצב של ההתמודדות מולם בשטח – ולהתכוונן בהתאם. במקרים מסוימים נידרש אף לשנות את היעדים שלנו ולעדכן אותם בהתאם למצב הנתון כעת. אל תהססו לעשות זאת, ובכל מקרה חשוב גם שתעדכנו את כל הצוות בשינויים.

התמודדות עם בלת"מים

כשאתם מתכננים יעדים חדשים לתקופה מסוימת, חשוב להבין כי יכולים להיות לא מעט שינויים בדרך (כפי שראינו בסעיף הקודם), ובשביל להתמודד איתם – חשוב לבוא מוכנים להתמודדות עם שינויים. את השינויים חשוב שנצליח לנהל באופן יעיל (ולא להפך) ולהתמודד איתם על הצד הטוב ביותר. ולכן, חשוב לחשב את הסיכונים עוד לפני שיצאתם לדרך עם היעדים החדשים, ולהיערך לכל תרחיש בהתאם.

לסיכום

תכנון היעדים מתחיל בחשיבה מעמיקה בצרכים של העסק או החברה, בתוך התאמתם למצב הקיים ולאפשרויות ריאליות; ממשיך בפגישת עבודה שבה מפרטים לכל הצוות הרלוונטי על היעדים החדשים שהוצבו לקראת הרבעון או השנה הקרובה – ומסתיים ביישום של הדרך להגיע אליהם בשטח, בתוך הבנת המצב וביצוע התאמות במקרה של שינויים או בלת"מים. בהצלחה!

תפריט
דילוג לתוכן