ראשי » בלוג » איך למצוא עבודה ב-8 צעדים: מדריך פשוט למציאת עבודה

איך למצוא עבודה ב-8 צעדים: מדריך פשוט למציאת עבודה

עולם העבודה היום כל כך דינמי: תנאי עבודה שונים, התפקידים עצמם מגוונים, דורשים המון יצירתיות וכך גם הליך מציאת העבודה. כדי לתפוס את עיניו של המגייס ולשכנע אותו להזמין דווקא אתכם לריאיון, יש כמה דברים שבהחלט כדאי להקפיד עליהם כדי להעלות את הסיכויים שלכם להתבלט מעל למועמדים אחרים. הינה כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם למצוא עבודה במהירות.

איך למצוא עבודה שתתאים לי?

חשבו מה אתם מחפשים

לפני שאתם מתחילים בחיפוש עבודה, או בכלל שואלים את עצמכם איך לבחור קריירה, חשוב שתדעו למה אתכם מכוונים. חשבו על התפקיד עצמו, על הארגון שבו אתם רואים את עצמכם, האם אתם מחפשים עבודה עם אופי מסוים או תנאים מסוימים, ומה יספק אתכם ביום יום שלכם. יש היום המון אפשרויות גם אם יש לכם ניסיון או לא, וגם אם למדתם מקצוע או לא. חשבו מה יוכל לקדם אתכם בעתיד, לאן אתם יכולים להתפתח ומה תוכלו ללמוד מהתפקיד העתידי שלכם.

כתבו קורות חיים

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם. הם צריכים להציג גם את הניסיון וגם את היכולות שלכם, כדי שהמגייס או המראיין שיראה את קורות החיים יבין שאתם המועמדים הנכונים לתפקיד. הבליטו את התכונות החזקות שלכם, את הניסיון המשמעותי עבור אותה המשרה וכמובן התאימו את קורות החיים לכל תפקיד שאליו תשלחו אותם. באופן כללי, כיום לא מומלץ לשלוח את אותן קורות החיים לכל תפקיד, משום שתרצו להבליט עבור כל תפקיד את התכונות הנכונות שיקדמו אתכם אליו.

 איך מוצאים עבודה מבלי להתבלבל?

חפשו בצורה ממוקדת

אל תתפזרו. חפשו בפלטפורמות המתאימות לתפקיד (למשל אם אתם מחפשים עבודה בהייטק או בסטארט אפ, יש חברות השמה שמתמחות בתחום), נסו להסתייע באנשים שכבר עובדים בתחום או ממש באותו ארגון בו אתם מעוניינים ומקדו את האנרגיות שלכם בכך. היו ממוקדים, שאלו שאלות ובמקרה הצורך, ניתן להסתייע בחברת השמה שתסייע לכם בצורה ממוקדת אפילו יותר. זכרו כי לעתים לחברות השמה יש קשרים שלא תמצאו דרך האינטרנט, וזה בהחלט עשוי להתגלות כשימושי. גם אתרי חיפוש העבודה יכולים להיות יעילים, וניתן להסתייע בסוכנים החכמים שהם מציעים, אפילו אם זה בתשלום, כדי למצוא עבודות מתאימות.

הקדישו זמן קבוע בכל יום לחיפושים

הפכו את חיפוש העבודה למשימה יומית שמוקצים לה משאבים, שעות קבועות וזמן. אי אפשר לעשות את זה כל היום, משום שתמצאו את עצמכם מתייאשים או מתעייפים מכך. הקדישו לזה זמן מסוים במהלך היום, אבל כמובן באופן שיאפשר לכם להמשיך לעוד יום של חיפושים בלי להתייאש, לצד ניהול שגרה כרגיל.

אל תיבהלו ממילים גבוהות

גם מעסיקים מעוניינים למשוך אליהם את המועמדים הטובים ביותר, ומנסחים את המודעות באופן שנשמע מרשים ומשתמשים לשם כך בתיאורים שעשויים להישמע מעט מאיימים או מפחידים. אל תיבהלו מכך: זכרו שכל תפקיד הופך לשגרה מוכרת, שבחלק מהתפקידים יש הכשרה במקום ושבכל מקרה לומדים לאט לאט כל תפקיד. מומלץ לכל הפחות להגיש קורות חיים ולהגיע לריאיון עבודה, ולהתרשם האם התפקיד באמת מתאים לכם ואם הארגון משקף את הרצונות והצרכים שלכם. במקרה שבו תתרשמו שזה באמת לא מתאים תוכלו להסיר את מועמדותכם, אבל בהחלט שווה לנסות.

על מה חשוב להקפיד?

השתדלו להיות זמינים

מעסיקים פוטנציאליים שיראו את קורות החיים שלכם ירצו לשוחח איתכם בטלפון לפחות פעם אחת לפני ריאיון העבודה, ואולי אפילו לבצע שיחת טרום ריאיון כדי להתרשם מכם. היו זמינים בטלפון, ואם אתם לא זמינים, לפחות דאגו להחזיר תשובה במהירות. אם אתם מקיימים את השיח במייל, חשוב מאוד לענות בהקדם ובטווח זמן סביר, לפני שהמעסיק הפוטנציאלי ממשיך אל המועמד הבא. זכרו כי לא בהכרח יחכו לכם, ולכן וודאו שאתם זמינים לשיחות.

התכוננו לראיון עבודה

לריאיון עבודה כדאי להגיע מוכנים. תרגלו תשובות לשאלות נפוצות, חשבו מראש על ציפיות השכר שלכם למקרה שהשאלה תעלה מבלי לגמגם, נסו להכיר את הארגון ולחקור עליו באינטרנט או ממכרים לפני שאתם מגיעים, וכמובן הביאו אתכם המלצות כתובות, אם יש לכם. בהחלט מומלץ לתרגל את השאלות והתשובות עם אדם נוסף, ולהתמודד עם התקלות ושאלות בלתי צפויות כבר בתרגול ולא בזמן אמת. יעזור לכם מאוד להגיע מוכנים לריאיון עבודה, כך תוכלו להרשים את המגייס כדי שיבחר דווקא בכם לתפקיד הנחשק.

מצאתם עבודה? התחילו ברגל ימין

אם כבר התקבלתם, הגיע הזמן להגיע ליום הראשון בעבודה החדשה ולהתחיל לעבוד. כדאי להתחיל ברגל ימין, ליצור רושם ראשון חיובי על המנהלים והקולגות ולהתחיל להשתלב לאט לאט. מדובר בתהליך, ויש חברות שגם מסייעות בכך במסגרת תהליך אונבורדינג, אבל בהחלט כדאי לעשות את הדברים בהדרגה, להימנע מאיחורים משמעותיים, להתלבש נחמד, להתחיל חפיפות ולשאול שאלות כדי להשתלב במהירות.

סיכום

חיפוש עבודה זה תהליך לא קל, שעשוי להיות מייאש מעט ואפילו מעייף. לפעמים הוא עלול לקחת לא מעט זמן, ולכן כדאי מאוד להתאזר בסבלנות ולזכור שבסוף זה ישתלם. זכרו לעקוב אחר הטיפים, להתכונן לכל ריאיון ולהשקיע בקורות החיים ככל האפשר. בהצלחה!

תפריט
דילוג לתוכן