ראשי » בלוג » קוד לבוש בעבודה: טיפים שיעזרו לכם לחסוך התלבטות בבוקר

קוד לבוש בעבודה: טיפים שיעזרו לכם לחסוך התלבטות בבוקר

סוגיית בחירת הלבוש לעבודה יכולה להיות מאתגרת לעיתים: פעמים רבות, לא נתלבש לעבודה כפי שאנחנו מתלבשים מחוצה לה, אלא שנשתדל להתיישר עם הסגנון של המקום. במקרים מסוימים יש אף קוד לבוש מיוחד למקום העבודה – למשל בגדים מחויטים או חולצה לבנה מכופתרת כשמדובר במשרות קבלת קהל, או במשרות אחרות המחייבות רשמיות. במקומות עבודה מסוימים העובדים יכולים להידרש אף להימנע מללבוש בגדים חשופים, מסיבות כאלה ואחרות. אם כן, במאמר הזה נציג לכם מה החוק אומר על קוד לבוש אחיד בעבודה, ונציין כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתלבש נכון בקוד הלבוש.

האם מותר למעסיק לחייב עובדים בקוד לבוש בעבודה?

לפני שנציע לכם כמה טיפים מעשיים ללבוש בעבודה, נדבר על קוד הלבוש ברמה החוקית, כלומר אם מותר למעסיק שלכם לחייב אתכם בקוד לבוש בעבודה, ועד כמה מותר לו להתערב בבחירת הבגדים שלנו. ובכן, בעבר פסק בית המשפט העליון כי המעסיק רשאי לקבוע קוד לבוש או סגנון לבוש במקום העבודה, התואמים את התדמית שהוא רוצה לשדר. כך למשל, במקום שנקבע כי יש ללבוש מדים מסוימים – כל העובדים צריכים ללבוש אותם. וכך, לאורך השנים, בית המשפט דחה כמה וכמה תביעות של עובדים אשר חויבו בלבוש מסוים, והם התנגדו לכך. זאת ועוד, נקבע כי תלבושת אחידה בעבודה לא פוגעת בזכויות העובד, אף שמדובר בשלילת זכות הבחירה שלו. עם זאת, כאשר הקוד הלבוש פוגע ברגשות עובד או עובדים – זה עשוי להוות עילה להתנגדות אליו.

למרות שנקבע כי מותר לקבוע תלבושת אחידה בעבודה, חשוב כי היא תעמוד במבחן הסבירות, וכן יש לציין זאת בפני המועסק לפני תחילת עבודתו. עובדים אשר לא מקיימים את קוד הלבוש שקבע המעסיק, מסתכנים בסנקציות מצידו – אך לא מדובר בעבירת משמעת חמורה שבעקבותיה שוללים את הפיצויים מהעובד. בכל מקרה, כל מקרה שכזה נידון לגופו.

ועכשיו – בואו נבחר לבוש לעבודה

אז אחרי שהבנו פחות או יותר מה החוק אומר על קוד לבוש בעבודה, נדבר על איך לבחור בגדים לעבודה בתכל'ס. אז כמובן כשיש קוד לבוש לעבודה, חשוב להיצמד אליו ככל הניתן ולהתאים את עצמכם למקום. נציין שכדאי להגיע גם לריאיון העבודה לבושים באופן שבפחות או יותר תואם את הסגנון של מקום העבודה, וזאת כדי לשדר רצינות והבנה של המקום.

גם אם אין קוד לבוש מוגדר, כמובן שגם סוג העבודה או מקומה משפיעים על בחירת הבגדים. כך למשל, ראוי שאנשים העובדים בעבודה הדורשת ייצוגיות מול לקוחות, שותפים עסקיים, הופעה במקומות רשמיים, דוגמת עורכי דין, יתלבשו בהתאם, כלומר באופן ייצוגי. זה אומר בלי כפכפים, ג'ינס, וכך הלאה. בניגוד לכך, אנשים עצמאיים למשל, שלא נדרשים להופעה ייצוגית, משום שהוא עובדים מהבית או בעבודה היברידית, יכולים להיות גמישים יותר בלבוש שלהם וליצור לעצמם את קוד הלבוש.

בכל זאת, הינה שני טיפים שיוכלו לעזור לכם ליצור את ההופעה שלכם לעבודה, בין שמדובר במקום הדורש מכם קוד לבוש ובין שלא:

  • טמפרטורה – בגדול, רוב הפעמים בחורף יהיה לנו קל יותר להרכיב הופעה לעבודה, ובמיוחד כשמדובר במקום המצפה מכם לבוא בלבוש רשמי וייצוגי. עם זאת, הקיץ הישראלי הלח והחם מביא איתו גם את אתגר הלבוש כמובן, מה שהופך את הבחירה לקשה יותר. ולכן, אם אתם נדרשים ללבוש מוקפד (וגם אם לא), נסו לבחור בגדים מבדים טבעיים, מאווררים ונושמים. תוכלו להגיע בלבוש נוח יותר ופשוט לעבודה, ולהביא איתכם עוד סט של בגדים מחויטים שיכול להתאים לפגישות או לכנסים שאתם צריכים להגיע אליהם רשמיים יותר.
  • מראה הבגדים – כשנדרשים להתלבש מחויט, ובעיקר כשמדובר בחולצות מכופתרות, חשוב לגהץ את הבגדים לפני כדי שייראו טוב על הגוף. כנראה שלרובנו אין מספיק זמן (או סבלנות) לגהץ בגדים בבוקר, ולכן מומלץ לגהץ אותם בלילה שלפני ולתלות על קולב – כך שבבוקר נותר לכם רק ללבוש אותם, ואתם מוכנים.

בחירת לבוש לעבודה

קוד לבוש בעבודה – טיפ לנשים

כפי שציינו, אם קיים קוד לבוש נוקשה במקום עבודה, קצת קשה להתגמש בבחירת הביגוד, אבל שימו לב שתמיד אפשר להכניס את הקול האישי שלך ואת האופי שלך באמצעות בחירת תכשיט יפה שיתאים להופעה, כמו צמיד או שרשרת, כמובן בהתאם למותר בקוד הלבוש. נוסף על כך, תוכלי לשחק עם הבחירה של התיק, שיתאים לאופי שלך.

ומה עם הגברים? טיפ לבחירת לבוש לעבודה למין הגברי

גם כשזה נוגע בגברים – כדאי לשים לב לכמה עניינים שיוכלו להפוך את ההופעה למרשימה יותר, גם כשמדובר בקוד לבוש נוקשה בעבודה. אז אם אתם נדרשים לבגדים רשמיים אבל גם אם לא – חשוב לרכוש בגדים איכותיים, כדי לספק מראה מוקפד, ולא לשכוח את הפרטים הקטנים. מה הכוונה? אנחנו מדברים כאן למשל על קשירה נכונה של העניבה, ואפילו על בחירה נכונה של גרביים.

לסיכום

יכול להיות שקוד הלבוש בעבודה שלנו לא מתכתב לגמרי עם הסגנון הכללי שאנחנו רגילים אליו. עם זאת, חשוב לזכור שכל עוד הלבוש הנדרש מאיתנו לא פוגע ברגשותינו – חשוב להקפיד עליו, וניתן בהחלט גם להפוך כל הופעה שכזאת למותאמת יותר אלינו, למשל בעזרת פריט כמו תיק, נעליים שונות, תכשיטים, סידור השיער, איפור וכדומה. בהצלחה!

תפריט
דילוג לתוכן