ראשי » בלוג » איך לכתוב קורות חיים שייצגו אתכם בצורה הטובה ביותר?

איך לכתוב קורות חיים שייצגו אתכם בצורה הטובה ביותר?

כתיבת קורות חיים היא אחת המשימות החשובות ביותר לכל מי שמחפש עבודה. קורות החיים הם בעצם כרטיס הביקור שלכם בפני מעסיקים פוטנציאליים, ולכן המסמך חייב להציג את הניסיון התעסוקתי, הכישורים וההשכלה שלכם בצורה מדויקת וממוקדת. קורות חיים מוצלחים יכולים להוביל לראיונות עבודה ולמשרות נחשקות, ולכן חשוב להשקיע בתהליך הכתיבה ולעקוב אחרי הכללים המקובלים והעדכניים. אם גם אתם מעוניינים לכתוב קורות חיים שייצגו אתכם בצורה טובה ביותר, הגעתם למקום הנכון. ממש עכשיו נסביר איך לכתוב קורות חיים, מהם הטיפים שיסייעו לשדרג אותם ואיך לעצב אותם בצורה הנכונה.

איך לכתוב קורות חיים – הסדר המקובל

יש סדר מקובל להצגת המידע בקורות החיים. כדי ליצור מבנה ברור, נוח ומושך לעין, מומלץ להקפיד על הסדר הזה:
פרטים אישיים ופרטי יצירת קשר – בראש המסמך יש להציג שם מלא, כתובת, טלפון וכתובת מייל. יש להקפיד על פרטי יצירת קשר עדכניים כמובן
הקדמה – פסקה קצרה המפרטת מי אתם ומה אתם מחפשים בעבודה. החלק הזה הוא לא בגדר חובה, אבל מומלץ בהחלט כדי למשוך את תשומת הלב של מעסיקים
ניסיון תעסוקתי ומקצועי – פירוט של מקומות העבודה האחרונים שבהם עבדתם, תוך הדגשה של תפקידים רלוונטיים למשרה שאליה אתם פונים
השכלה – רשימת התארים ומסלולי לימוד אקדמאיים שעשיתם, מהתואר האחרון והחשוב ביותר
הכשרות מקצועיות – אם עברתם קורסים כלשהם או השתלמויות מקצועיות שיכולות להיות רלוונטיות למעסיקים, זהו המקום לציין זאת
התנדבויות ופעילויות חברתיות – פירוט של כל התנדבות או פעילות קהילתית שהשתתפתם בה
שירות צבאי או לאומי – אם עשיתם צבא או שירות לאומי, חשוב לציין זאת ולפרט לגבי התפקידים שביצעתם, בייחוד אם הם רלוונטיים לעבודה
ממליצים (אם נדרש) – אם מעסיקים מבקשים שמות של ממליצים לצד קורות החיים, יש להוסיף אותם בסוף המסמך. בשליחה ראשונית לרוב מקובל לציין בתחתית המסמך שמכתבי המלצה יינתנו לפי דרישה

10 טיפים חשובים לכתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים דורשת דיוק ויכולת לתמצת בצורה אפקטיבית את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. כדי להצליח במשימה, הינה כמה טיפים ששווה לאמץ:

1. לבדוק שהתוכן והניסוח אכן הולמים ותואמים את המשרה – חשוב מאוד לוודא שהניסוח והתוכן של קורות החיים מותאמים למשרה שאתם פונים אליה, וכדאי ליצור גרסאות מותאמות אישית למשרות ספציפיות
2. להקפיד על שפה תקנית ולבצע הגהה לפני ששולחים – חשוב מאוד לבצע בדיקת שגיאות והגהה יסודית לפני השליחה. קורות חיים עם טעויות ושגיאות כתיב יאירו את המועמד באור שלילי
3. תמונה? אפשר לוותר – אלא אם נדרשת תמונה במודעה שמצאתם, אפשר ואפילו עדיף לוותר עליה
4. לתמצת ולצמצם כמה שאפשר – קורות חיים צריכים להיות תמציתיים ולא עמוסים בפרטים מיותרים. זכרו שהמגייסים מקבלים עשרות פניות בשבוע, ולאף אחד אין סבלנות לקרוא טקסטים ארוכים ומייגעים
5. לא לשקר ולא לסלף – אל תשקרו או תסלפו את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם ואל תנפחו את היכולות שלכם. בסוף הכול יתגלה, בייחוד אם תגיעו לתפקיד שלא מתאים לכישורים שלכם
6. להכניס ניסיון תעסוקתי רלוונטי – חשוב מאוד להדגיש את הניסיון המקצועי המתאים למשרה הנוכחית שאליה אתם מגישים את קורות החיים
7. לכתוב בצורה מסודרת מבחינה ויזואלית – למראה של המסמך יש תפקיד חשוב. הקפידו על קורות חיים נעימים לעין ונוחים לקריאה
8. מומלץ לכתוב בסדר כרונולוגי הפוך – עדיף תמיד לפרט על הניסיון המקצועי וההשכלתי מהעדכני ביותר לוותיק ביותר
9. לציין שנים – חשוב מאוד לשים לב שאתם מציינים את השנים שבהן עבדתם במקומות שונים
10. מומלץ ליצור כמה עותקים של קורות החיים – התאימו את המסמך לסוגי משרות שונים והדגישו פרטים רלוונטיים שיעזרו להתקבל לכל משרה ספציפית

מבחינת עיצוב – איך מעצבים? 5 דגשים חשובים

צריך לזכור שהעיצוב הוא לא פחות חשוב מהתוכן. הינה חמישה כללים חשובים ששווה ליישם:

1. הדגישו פרטים חשובים – כדאי להשתמש בבולטים, בקו תחתון, בהדגשה או בסימון כדי להבליט פרטים חשובים שתרצו שישימו אליהם לב
2. השתדלו להקפיד על מסמך באורך עמוד אחד בלבד – מומלץ להגביל את האורך של המסמך לעמוד אחד בלבד. רוב המעסיקים והמגייסים בכלל לא מגיעים לעמוד השני
3. הקפידו על מראה רשמי, אחיד ואסתטי בלי ריבוי צבעים – עדיף להשתמש תמיד בגופן רשמי בגודל 12. David או Arial הן אפשרויות טובות
4. רווחו את השורות – כדי להקל את הקריאה עבור כל מי שצופה במסמך, רווחו את השורות למרווח של 1.5
5. שמרו את המסמך כקובץ PDF – כך בעצם העיצוב יישמר ויראה אחיד בכל פעם שתשלחו אותו

מה לגבי מכתב נלווה (מכתב פנייה אישי למעסיק) – האם להוסיף?

מכתב נלווה לקורות החיים הוא בעצם קובץ נפרד שבו אתם פונים למעסיק באופן אישי ומסבירים מדוע אתם חושבים שאתם מתאימים למשרה. זהו בעצם כלי נוסף שבאמצעותו תוכלו ליצור רושם ראשוני חיובי. חובה לצרף מכתב כזה למשרות המבקשות אותו, וכדאי גם לעבודות שלא בהכרח דורשות אותו כדי להציג בקצרה את היתרונות שלכם ביחס לתפקיד. אם אתם תוהים איך למצוא עבודה, המכתב הנלווה הוא דרך מצוינת ונוחה להגדיל את סיכויי ההצלחה.

מיומנויות וכישורי מחשב – האם להוסיף?

אם יש לכם כישורי מחשב רלוונטיים למשרה, בהחלט כדאי להוסיף אותם בקורות החיים. ציינו תוכנות שאתם שולטים בהן כמו אקסל, וורד או תוכנות גרפיות למיניהן. כמובן שכדאי להוסיף גם היכרות עם שפות תכנות או כל כלי טכנולוגי אחר.

מגייסים, מערכות גיוס ומערכת ATS

מערכת ATS (או בשמה המלא – Applicant Tracking System) היא תוכנה הסורקת וממיינת קורות חיים באופן אוטומטי. כדי לוודא שקורות החיים שלכם יתקבלו במערכת, השתמשו במילות מפתח המופיעות בתיאור המשרה ושמרו על מבנה פשוט. כדאי להימנע משימוש בתמונות או בגרפיקה מורכבת שהרבה פעמים לא יזוהו בצורה טובה.

לסיכום

כתיבת קורות חיים דורשת מכם דיוק, בהירות והצגה של הכישורים שלכם בצורה משכנעת אבל עניינית. הקפידו לכתוב מסמך מסודר המותאם אישית למשרה המבוקשת, ואל תשכחו לבדוק את הטקסט לפני ששולחים. עם קורות חיים טובים, הדרך למשרה המיוחלת יכולה להיות קצרה מתמיד והזימונים לראיונות לא יאחרו לבוא.
קיבלתם הזמנה לריאיון עבודה? במאמר כך תגיעו מוכנים לריאיון עבודה תוכלו למצוא עוד מידע שיעזור לכם להגיע אליו על הצד הטוב ביותר. בהצלחה!

תפריט
דילוג לתוכן