ראשי » בלוג » ניהול עובדים: 10 טיפים מנצחים!

ניהול עובדים: 10 טיפים מנצחים!

ניהול עובדים זו מלאכה מורכבת ועדינה. מצד אחד אנחנו צריכים להוציא מהעובדים שלנו יותר ומצד שני חייבים לדאוג שהם מרגישים מוערכים ומסופקים בכל זמן. אם גם לכם יש עובדים, וזה לא משנה אם מדובר בעובד אחד או בעשרות או מאות עובדים – יש לכם אתגר גדול. ניהול עובדים נכון יכול להקפיץ את העסק למעלה ולדאוג שכולם יהיו מרוויחים, שמחים ומרוצים. מנגד – ניהול קלוקל של צוות העובדים עשוי בהחלט לפגוע בעסק בטווח הקצר והארוך, ולכן זוהי אולי המשימה החשובה ביותר שלכם בעסק, הרבה לפני שמדברים על הכנסות ורווחים. הינה עשרה טיפים חשובים שיעזרו לכם לעלות על הדרך הנכונה.

1. ניהול עובדים נכון מתחיל בדוגמה אישית

נאה דורש – נאה מקיים, זו התמצית של כל העניין. את מה שאתם דורשים מהעובדים שלכם עליכם לדרוש גם מעצמכם ואפילו יותר. אתם מצפים מהעובדים שלכם להיות חרוצים, לגלות עניין בעבודה, לפתח קשרים עם שאר העובדים ולחשוב מחוץ לקופסה – כל הדברים האלה לא יקרו אם לא תתנהגו כך בעצמכם. כשעובדים רואים מנהל חסר תשוקה או חשק לעבודה, הם ירגישו את "רוח המפקד" וירשו לעצמם להתנהל כך גם הם.

2. העובדים צריכים חזון ברור

תפקיד המנהל הוא להתוות חזון ולהסביר בדיוק לאן הולך העסק. החזון צריך לכלול גם את ההיבט הפיננסי והכלכלי של העסק, מה ההיתכנות שלו ואיך הוא גדל, מהי המטרה בכל פעולה שעושים, איזה תוצאות אנחנו אמורים לראות בעוד כך וכך זמן וכן הלאה. חזון בפני עצמו הוא חשוב לעסק ולבעלים שלו ורק איתו אפשר לגזור תוכנית עסקית ודרכי פעולה להצלחה. כדאי לדאוג שיש כזה ולאחר מכן לוודא שהוא עובר לעובדים בצורה ברורה מרמת המאקרו ועד לפרטים הקטנים ביותר שלו.

3. קבעו לעובדים יעדים ריאליים

כדי ליצור איזון בעסק צריך לקבוע מודל נכון וריאלי של עמידה ביעדים. אי אפשר להציב יעדים גבוהים ומדי ובלתי מושגים ולצפות שהעובדים יעמדו בהם ויצליחו לספק את הסחורה. חייבים להציב לעובדים יעדים שהם יכולים לעמוד בהם ומתוך כך אפשר גם להבין מהם יעדי החברה או העסק. כלומר – יש להציב יעדים לעסק שמבטאים צמיחה, הגדלת רווחיות וגדילה באופן כללי, אבל הם חייבים להיות ריאליים. העובדים צריכים להתאמץ ולאתגר את עצמם, אבל באופן כזה שהם חווים הצלחות ורואים פירות לעבודתם. הצבת יעדים בלתי ניתנים להשגה תגרום לתסכול מצד העובדים וזוהי רעה חולה שממש לא כדאי להתמודד אתה.

4. אל תשכחו לתת יחס אישי

העובדים שלכם צריכים לראות שאתם רואים אותם, מכירים אותם מעבר ליחסי העבודה ובעיקר שאכפת לכם אם טוב להם, הן ברמה האישית ובטח בהיבט של סיפוק מקצועי. המנהלים המחמירים ביותר מקפידים להכיר את הרקע של כל עובד, לנהל שיחות מסדרון באופן קבוע וממש לנסות להיות חלק מצוות העובדים. נכון שזה לא תמיד אפשרי, אבל שיחות חתך, נוכחות והדרכה צמודה מזדמנת של יחידים, לצד זמני הכשרה משותפים – בהחלט יעשו את העבודה. אם תצליחו לתת לעובדים שלכם את ההרגשה שאתם רואים אותם ושהם מעבר לעוד זוג ידיים עובדות, הם יהיו שותפים לעבודה ורתומים אליה הרבה יותר ממה שאתם מסוגלים לדמיין.

5. אתגרו את העובדים שלכם

עובד לא מאותגר הוא עובד משועמם ועליכם לוודא שהעובדים שלכם זוכים לגירוי האינטלקטואלי שהם זקוקים לו. זה כמובן משתנה מעובד לעובד וגם כאן יש למצוא את האיזון האידיאלי בכל זמן. נכון שזה מאתגר ובאופן טבעי הרבה עבודות הן רפטטיביות במהותן, ולכן מנהלים צריכים להיות יצירתיים ולהבין איך לרענן את סדר היום של העובדים ולספק להם אתגרים חדשים ופסגות מקצועיות שטרם נכבשו.

6. תזכרו שאף אחד לא מושלם

זכרו תמיד שהעובדים שלכם הם בסופו של דבר בני אדם, כאלו שעובדים אצלכם באופן קבוע ולא תמיד מגיעים באותו סטייט אוף מיינד לעבודה. יש לזכור שלכל אחד האתגרים וההתחייבויות שלו, המשפחה, האתגרים הכלכליים וכן הלאה. גם העובד הטוב ביותר יכול לפספס מדי פעם, לא לעמוד בדרישות או לא להפגין התלהבות ומוטיבציה. כל עובד יכול להצטיין בתנאים מסוימים, אם נדע לזהות את הצורך שלו ולטפח אותו. הקפידו לדרוש דרישות ברורות מצד אחד ומצד שני גלו סלחנות והתנהגו בחמלה. כמו כן, גם כאן דרוש איזון ומשהו שצריך ללמוד אותו דרך ניסיון, אבל זה בהחלט אפשרי וייתן לעובדים שלכם תחושה אפילו טובה יותר במקום העבודה.

7. ניהול עובדים בעייתיים

אין ספק שמדובר באחד האתגרים הגדולים ביותר וזה יכול לבוא מכמה כיוונים. היחס שניתן למשל לעובד שמתקשה מאוד ללמוד את התפקיד ואת הכללים במקום העבודה, אבל רוצה מאוד ומנסה הוא שונה מהיחס שניתן לעובד שמתרשל במכוון בתפקידו, מוריד את המוטיבציה ליתר העובדים ופוגע בהצלחת העסק. חשוב ללמוד להבדיל בין השניים ולדעת לתת לעובדים החלשים כלים ומנגד לנטרל עובדים בעייתיים, גם אם זה אומר לפעמים שינוי תפקיד או אפילו פיטורים בהתאם לחוק.

8. פרגנו ועודדו את העובדים

חשוב לפרגן ולעודד עובדים שמבצעים את עבודתם בצורה טובה. הקפידו לומר להם בדרכים שונות כמה שהם תורמים לעסק וכמה שהם חשובים לו. זה יכול להיות במילים, בהוקרה באירועים מיוחדים מול שאר העובדים, במכתבי תודה והערכה וכמובן בצ׳ופרים כמו מתנות סמליות, ימי גיבוש, נופשים וכן הלאה.

9. נהלו ישיבות צוות בחוכמה

ישיבות הצוות הן המפגשים החשובים ביותר של העסק ועליכם לוודא שאתם מפיקים מהן את המירב. זה הזמן לקצת היכרות ולחיבור אישי, מעבר על יעדים ועל מטרות ומשימות נוכחיות, שיחות חתך וכמובן סיעור מוחין. חשוב לנהל את הישיבות בחוכמה ולבחור זמנים מתאימים ונוחים, ליצור לו״ז ברור וסדר לישיבה וכמובן לבחור מקום אידיאלי. אם אתם מחפשים מקום לעשות בו את הישיבות שלכם אתם מוזמנים להכיר את חדרי הישיבות להשכרה שלנו.

10. ניהול נכון של עובדים מרחוק

בלי הספק האתגר הגדול של העידן שלנו. עובדים שעובדים מהבית באופן חלקי או מלא צריכים ללמוד איך לעשות את זה לפי הציפיות שלכם. כלומר – עליכם להסביר להם מהשלב הראשון בדיוק מה מצופה מהם ולהסביר להם איך עושים כל דבר. לפחות בשלב הראשון עליכם לפקח עליהם בדרכים שונות ולוודא שהכול מתנהל בהתאם לציפיות שלכם ועם הזמן הדברים כבר יתקתקו פחות או יותר מעצמם.

לסיכום

ניהול עובדים הוא עניין מורכב, אבל אם יורדים לפרטים הקטנים ושמים לב לדגשים החשובים אפשר לעשות זאת בהצלחה. ב-99 אחוזים מהמקרים, כשהעובדים מרוצים אז העסק מצליח וזה אינדיקטור חשוב להצלחה של עסקים. זכרו שסדר יום נכון של עובדים חייב להתחיל במקום מתאים ואם אתם מחפשים משרדים להשכרה בראשון לציון או באזור המרכז באופן כללי, שווה להיכנס ולהכיר את האפשרויות שתמצאו כאן ב-Dogether.

תפריט
דילוג לתוכן