המשרד הוא למעשה המקום שבו אנו מבלים את רוב שעות היום שלנו – בין שמדובר במשרד בעבודה ובין שמדובר במשרד הביתי. ולכן, הוא אמור להיות פרקטי ונוח בעבור השימושים שלנו, אך גם מעוצב ומסודר. עיצוב וסידור המשרד לא רק יוצרים מראה נעים לעין, אלא גם יכולים לשפר את היעילות והפרודוקטיביות של העובדים בו. ולכן אם אתם חושבים שזה הזמן לעצב את המשרד מחדש – אנחנו כאן עם 10 טיפים שיעזרו לכם להפוך את המשרד ללא פחות ממושלם
בחירת צבעים נכונים
בעיצוב המשרד, ובעיצוב של כל חלל אחר, אחד הפרמטרים החשובים והמשמעותיים הם הצבעים. הצבעים והגוונים שבהם אתם מעצבים את המשרד מכתיבים למעשה את הסגנון שלו, ורבים לא יודעים – יש להם גם השפעה על ההרגשה של העובדים. בגדול, כדאי ללכת על גוונים בהירים ונעימים: מצד אחד, הם יוצרים מראה מינימליסטי וקו עיצובי נקי ומודרני, ומצד שני הם גם יכולים להקנות לחלל מראה מרווח וגדול יותר. תוכלו ללכת על קירות לבנים ועל רהיטים לבנים או בצבע שמנת, ולבחור צבע דומיננטי אחר (כמו כחול או אדום למשל) שיבוא לידי ביטוי באקססוריז למיניהם, וכן ב"קיר כוח", כלומר קיר שמופיע עליו המסר העסקי שלכם, לעובדים או ללקוחות.
ריהוט מתאים
ריהוט למשרד הוא קודם כל צריך להיות פרקטי, אבל במקביל גם עיצובי ונעים למראה. אם כן, יש לדאוג לריהוט המתאים לעבודה משרדית ממושכת: זה כולל שולחן גדול מספיק וחזק לכל עובד, כיסא מחשב נוח, כונניות ומקומות אחסון (על כך נרחיב עוד בהמשך). נוסף על כך, תוכלו להוסיף גם ריהוט לנוחות העובדים בחללים שונים במשרד, כמו למשל ספות או פופים ופינת קפה ובה מכונת קפה, שגם אותם רצוי שתתאימו לעיצוב של המשרד ולצבעים שבהם תשתמשו.
תאורה
התאורה היא קודם כל כלי פרקטי חשוב במיוחד, ולכן חשוב לדאוג לתאורת לד איכותית ומספקת בגוון נעים המזכיר את האור הטבעי. שימו לב שעדיף פיזור שווה ונכון של התאורה, וכן הימנעות מתאורת תקרה ישירה, משום שהיא עלולה לסנוור בטווח הארוך. נוסף על כך, תוכלו להשתמש בגופי התאורה כדי להוסיף נופך עיצובי לחלל המשרדי, ולבחור גופי תאורה מעוצבים שיתכתבו עם שאר האלמנטים במשרד.
שימוש במקומות אחסון נכונים
בכל משרד יש לא מעט ציוד כזה או אחר שיכול לתפוס מקום, ולעיתים גם ליצור תחושה של אי סדר. כדי לשמור על עיצוב נקי ומשרד מסודר, חשוב שתשתמשו בכל האחסון העומד לרשותכם. זה יכול להיות מגירות, מדפים, ארונות וכוורות, אבל בהחלט גם קופסאות אחסון שונות. חשוב שבכל עמדה תהיה כוננית או שידת מגירות קטנה לכל עובד, שבה הוא יוכל לסדר את החפצים והציוד שלו, ועוד כמה מקומות אחסון ברחבי המשרד. כדאי להקפיד שגם פתרונות האחסון הללו יתכתבו עם העיצוב של המשרד, וכן לא להעמיס מדיי במגירות ובארונות, כדי לא ליצור תחושה של צפיפות ועומס – במיוחד כשמדובר במשרדים קטנים.
סדר וארגון – להיפטר מהניירת
אם אנחנו כבר מדברים על סדר וארגון, דרך מעולה לחסוך מקום, ועל הדרך להיפטר גם ממקומות אחסון שיכולים ליצור צפיפות, היא פשוט לעשות סדר ולהיפטר ממה שלא צריך. כדאי שכל עובד יעבור על הניירת שלו והציוד, ויבדוק מה הוא באמת צריך ומה לא. לפעמים נראה שאנחנו צריכים הכול ושהכול חיוני לנו – אבל כשמתחילים לסדר מבינים שאנחנו שומרים דברים שהם לא בדיוק חיוניים לנו ושלא משרתים אותנו יותר בעבודה. אם כבר נשארתם עם ניירת ומסמכים רבים, חשוב למצוא להם פתרון אחסון מתאים גם כן.
הכניסו חיים לעיצוב המשרד בעזרת צמחים
יש לא מעט סיבות להכניס צמחים למשרד (ולכל חלל אחר בבית שלכם). שילוב צמחייה ירוקה – טבעית או מלאכותית – במשרד שלנו מוסיפה רעננות לחלל ותחושת נעימות. יש הטוענים כי הצמחים במשרד יכולים לתרום לשיפור האפקטיביות של העובדים, למצב הרוח שלהם וליעילות בעבודה. כמו כן, אי אפשר להתעלם מזה שצמחייה היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב המודרני, ומהווה אקססוריז לכל דבר ועניין. ולכן תוכלו להוסיף עציצים בגדלים שונים ובמקומות שונים, כמו למשל עציצים קטנים של סוקולנטים על השולחנות, המדפים והכוורות, עציצים תלויים וכן עציצים גדולים יותר על הרצפה. אם תבחרו בצמחייה טבעית, חשוב לבחור בכזאת המתאימה למשרד או לחללים סגורים, וכן יש להקפיד לטפל בה ולהשקות אותה. אם תבחרו בעציצים מלאכותיים אתם חוסכים את האחריות של ההשקיה, שכן הטיפול בהם פשוט יותר ואחת לתקופה רצוי רק לנגב מהם את האבק.
התאימו אותו לשנת 2023
אוטוטו אנחנו נכנסים לשנת 2023, ולכן רצוי גם לבדוק המשרד מעודכן בשנה. שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וגאדג'טים כאלה ואחרים יכולים לשפר את תהליכי העבודה שלכם ולהפוך את העובדים יעילים יותר. כמו כן גם התייחסות לדברים הקטנים יכולה לעשות שינוי גדול, והרבה סדר בעיניים. כך למשל המדפסת המשרדית – אם אתם עובדים במשרד עם הרבה הדפסות, חשוב לבחור מדפסת איכותית כמובן. כדי לחסוך מקום, ניתן לחסוך ולרכוש מדפסת משולבת אלחוטית אחת, שאליה ניתן להתחבר בו זמנית ממספר מכשירים. כך אתם חוסכים מקום, יעילים יותר, וכן נמנעים מהבלגן שהכבלים יוצרים. תוכלו ליצור קו עיצובי נקי יותר אם תעדיפו שימוש במחשבים ניידים שלא דורשים מקום רב, וכן עכברים ומקלדות אל-חוטיים שחוסכים לכם כבלים מיותרים.
אקססוריז ואומנות
הפרטים הקטנים שעושים הבדלים גדולים הם האקססוריז כמובן. אנחנו מדברים כאן על תמונות, אביזרים דקורטיביים, פסלים קטנים מעוצבים, עציצים, פחי אשפה מעוצבים, שעוני קיר וכך הלאה. את האקססוריז יש לבחור בחוכמה, לא להעמיס בהם את החלל ולשלב אותם עם הגוונים והעיצוב המשרדי הכולל. מלבד תמונות אומנותיות, תוכלו להוסיף למשרד גם תמונות קטנות או בלוקים קטנים של הצוות מימי גיבוש וערבי חברה, את לוח המודעות תהפכו לצבעוני ומעוצב יותר, שטיח קטן לפינת הישיבה ועוד ועוד.
תאורה טבעית זה תמיד עדיף
אם יש לכם חלונות במשרד – זה הזמן לפתוח אותם. תאורה טבעית הבוקעת מהחלון עדיפה תמיד על תאורה מלאכותית: מלבד זאת שמדובר בפתרון חסכוני בחשמל, לתאורה הטבעית יש פוטנציאל לשפר את רמת הפרודוקטיביות של העובדים, עוזר להם להישאר ערניים במהלך היום וכן מספקת להם ויטמין D, בחשיפה ישירה מסוימת לאור. כמו כן, לא נשכח את הווילון או התריסים לחלונות – מבחינה פרקטית הם מאפשרים לכם לשלוט בכמות האור הנכנסת למשרד, ומצד שני תורמים גם לעיצוב של המשרד. הווילונות הנפוצים למשרדים הם וילונות גלילה וכן וילון ונציאני בגווני לבן או עץ.
ולבסוף – לא לשכוח את הכיף
רוצים להפוך את הפסקות הרענון של העובדים לנעימות וחווייתיות יותר? תארגנו להם פינת משחקים מדליקה. היא יכולה לכלול כל מיני משחקי חשיבה, פינת פלייסטיישן, שולחנות משחק כמו פינג פונג או כדורגל שולחן, לוחות מטרה עם חיצים וכך הלאה. הפינה הזאת יכולה גם להיות מעוצבת ולהוסיף אווירה טובה ומגניבה למשרד – ובעיקר תורמת ליצירתיות של העובדים ולגיבוש הצוות.
לסיכום
סביבת עבודה נוחה ומעוצבת יכולה לתרום רבות להרגשה של העובדים ולהשפיע על התפוקה והאפקטיביות שלהם. אם כן, כדאי להשקיע זמן ומשאבים כדי להפוך את המשרד למקום שכיף ונעים לעבוד ממנו. לסיום, אם תרצו לעבוד ממקום מעוצב, נוח ופרקטי באווירה יוצאת דופן, אנו מזמינים אתכם לבדוק את המשרדים שלנו! לפניכם משרדים להשכרה בראשון לציון וכן משרדים להשכרה בנתניה, הכוללים חללי עבודה מעוצבים, חדרי ישיבות ומשרדים שיגרמו לכם לא לרצות להפסיק לעבוד. עבודה נעימה!