בעוד 3 שנים נגלה כי חברות רבות מוותרות על ההתחייבות השנתית ובמקום לשכור או לקנות משרדים גדולים הן עוברות לעבודה בחללי עבודה משותפים
בעשור האחרון חללים אלה הפכו למקום העבודה הקבוע לא רק של גרפיקאים, מקדמי אתרים ואנשי שיווק אלא גם למשרד הקבוע של חברות הייטק, סוכנויות שונות ומגוון חברות המעסיקות אנשי מכירות ושיווק אינן זקוקות למשרד משלהן.
מדוע נוצר הצורך בחללי עבודה משותפים?
תחזוקת משרד אינה זולה. לצד השכירות הקבועה או המשכנתא החברה נדרשת לשלם חשבונות חשמל גבוהים, אינטרנט, לספק מכונות שתייה חמה, שירותי מיכון כמו מדפסת ופקס (כן, יש חברות שעדיין משתמשות במכשיר הארכאי הזה).
חלל עבודה משותף מציע את כל אלה כחלק ממחיר המנוי החודשי לצד אבטחה, פעילות סביב השעון, ריהוט איכותי, מפגשי נטוורקינג ולפעמים גם מכוני כושר לרווחת העובדים במתחם. שירותים אלה יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה עבור משרדים גדולים וכעת רבים מהם מעדיפים לוותר על המשרד הקבוע ו"לעבור דירה".
הגמישות קיימת גם באפשרות להגדיל ולהקטין את כמות העובדים/משרדים תוך פחות מחודש אחד, וכך להקטין את ההוצאות באופן מיידי.
ניצול שטחים מקסימילי
העובדים נהנים מתנאי עבודה מפנקים, קרבה לבית בהתאם לצורך שלהם וכל זאת בעלות נמוכה בהרבה מפתיחה של עשרה סניפים נוספים בחו"ל. לא כדי חברות גדולות רבות מגלות את היתרונות הללו ומצטרפות לחברות הקטנות והבינוניות בחללי העבודה ברחבי העולם.
סיעור מוחות יצירתי
כאשר מספר יזמים נפגשים יחדיו קורים דברים. מתחמי העבודה המשותפים יכולים לעודד את היצירתיות של העובדים הנפרדים מהחלוקה למתחמי עבודה בהתאם לתפקידם בחברה ואנשי גרפיקה ימצאו עצמם בתוך חדר עם מפתחי התוכנה ואנשי השיווק. מלבד זאת בתוך מתחמי העבודה הללו הם יכולים גם לפגוש עובדים מארגונים אחרים ולפתח רעיונות משותפים.
הפיתרון – שכירת חלל עבודה משותף ורצוי ב-DOGETHER
כיום חברות רבות פונות לחללי עבודה משותפים כתחליף או הרחבה של המבנה הקיים. מתחמים אלה מאפשרים לעובדים ליהנות מריהוט משרדי נוח, שעות עבודה סביב השעון, מתחם הפסקה וקפיטריה לצד עמיתים לעבודה המונעים תחושת בדידות. כל זאת, בעליות נמוכות בהרבה מהשכרה של משרד לרבות כל השירותים הנלווים.